۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۶۴۲۹۴۰
آیت الله علیدوست در گفت و گو با رسا:

نباید وحدت نمایندگان مجلس آتی شکسته شود | مجلس محل خدمت به مردم است

نباید وحدت نمایندگان مجلس آتی شکسته شود | مجلس محل خدمت به مردم است
عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که مسؤولان و نمایندگان باید خدا و مردم را ناظر کارهای خود بدانند، تأکید کرد که نمایندگان با عملکرد درست باید مانع وهن ارزشها شوند.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: مجلس آینده از لحاظ سیاسی تقریباً هماهنگ است هر چند از دیگر طیف های سیاسی وجود داشته باشد.

وی ضمن بیان توصیه هایی به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس فکر نکنند که به دلیل یک دست بودن منتخبان ملت در دوره یازدهم، دیگر کسی ناظر بر کار نیست، اولاٌ خداوند بهترین داور است و از ریز کارها مطلع است، شاید مردم هم عکس العمل بیرونی نداشته باشند اما هم مردم و هم تاریخ بر کار آنها داوری خواهند کرد.

نمایندگان با عملکرد ناپخته خود موجب وهن ارزش ها نشوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که منتخبان مردم بدانند که داورانی کارهایشان را کنترل می کنند، تصریح کرد: نمایندگان راه یافته به دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی عمدتاً با شعار اصول گرایی و پیروی از ولایت فقیه روی کار آمدند و باید مراقب باشند که با عملکرد ناپخته خود موجب وهن این عناوین شوند.  

وی بر وحدت منتخبان ملت در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و افزود: نکته بعد این که نباید وحدتی که نمایندگان مجلس آینده به آن رسیدند، شکسته شود وگرنه همه متضرر خواهند شد.

آیت الله علیدوست با اشاره به ضرورت پرهیز از هر کاری که منجر به متضرر شدن کشور می شود، اظهار داشت: اگر کسانی فکر کنند وارد مجلس شدند و می خواهند تقسیم غنائم کنند و اختلافات بروز کند، هم خودشان و هم مردم ضرر می کنند.

نکاتی در راستای جلوگیری از بروز آسیب در مجلس شورای اسلامی

وی به بیان نکاتی در خصوص پیشگیری از ابتلای مجلس یازدهم به برخی از آسیب ها پرداخت و گفت: اگر مجلس آینده بخواهد به این آسیب ها مبتلا نشود، باید به چند نکته توجه کند، باید همه از خدا بترسیم و باور کنیم که خدا حسابگر بوده و قیامتی در کار است؛ واقعاً برخی از عملکردها از غفلت حکایت می کند، باید به تمام معنا خدا را باور کنیم و اگر این مسأله عمومی شود، بسیاری از کارها اصلاح می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نباید عملکرد مسؤولان سبب وجود گسل سیاسی در کشور شود، تصریح کرد: نباید به گونه ای عمل کرد که مردم برداشت کنند که یک گسل سیاسی در کشور وجود دارد؛ اکنون حرف هایی که از جناح های مختلف به یکدیگر زده می شود، مثل این است که اجماع مرکبی در ناتوانی بوده و حاکی از یک گسل سیاسی است، در صورتی که نباید اینگونه باشد.

نمایندگان مجلس باید چگونه رفتار کنند؟

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) افزود: متأسفانه ما فکر می کنیم که اگر خودمان ناسزا گفتیم و اعتماد مردم را سلب کردیم، قبیح نیست و اگر این عمل از دیگران سر بزند، قبیح است؛ باید امنیت، آرامش و متانت در صحبت های نمایندگان آشکار باشد و کاملاً ادب رعایت شود و حتی باید با مخالفان خود نیز با ادب صحبت کرده و در مقابله هایمان باید عدالت را مراعات کنیم.

آیت الله علیدوست با اشاره به این که نمایندگان به گونه ای عمل کنند که شایسته نمایندگی ملت باشد، اظهار داشت: نمایندگان باید قوانین را به خوبی بفهمند و مناسبات بین الملل را بشناسند و در کنار این که شجاعت دارند و انقلابی هستند، باید متانت، ادب و فهم داشته باشند و مجلس نیازمند چنین نمایندگانی است.

نمایندگان به گونه ای عمل نکنند که زمینه پیشمانی رأی دهندگان فراهم شود

وی بر ضرورت بهره مندی منتخبان ملت از تجربیات نمایندگان گذشته مردم تأکید کرد و گفت: عملکرد نمایندگان باید به گونه ای باشد که قبل از اتمام چهار سال این دوره مجلس، حتی افرادی که پای صندوق های رأی نیامدند و شرکت نکردند، با خود بگویند که چه اشتباهی کردیم و رأی ندادیم و همچنین نمایندگان راه یافته به مجلس شورای اسلامی نباید به گونه ای عمل کنند که سبب پشیمانی رأی دهندگان شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: میدان باز است و اختیار نمایندگان هم برای قانون گذاری و هم تصمیم گیری برای کشور گسترده است و می توانند به هر دو صورت مذکور عمل کنند و باید دید قضاوت ها چگونه خواهد بود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
شروع کار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب=
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))
0
0